menu

Nem rapportering af defekte offentlige aktiver

Casestudie

AGSM Lighting, der er et datterselskab af AGSM Verona SpA Group, arbejder i sektoren for offentlig belysning, hvor de forbedrer byens image og bidrager til borgernes sikkerhed ved at holde styr på lysforurening og finde fordelagtige løsninger til energibesparelser.

AGSM Lighting gjorde det nemt for borgerne i Verona at rapportere defekte lygtepæle nøjagtigt vha. deres smartphone.

Udfordringen: En solid, udendørs label, der kan udskrives hvor som helst

Lygtepæle er med til at skabe et indbydende og sikkert bymiljø. De er en almindelig, men vigtig, del af enhver by, idet borgerne er afhængige af dem til at belyse gader, fortorve og torve. Når en lygtepæl ikke virker, ønsker alle de forbipasserende, at den bliver repareret med det samme.

AGSM Lighting ledte efter en måde at gøre det nemt for hver eneste borger at rapportere en hvilken som helst defekt lygtepæl hurtigt og nøjagtigt.
For at muliggøre det ville AGSM Lighting forbinde hver lygtepæl til deres webportal vha. en unik QR-kode.

Løsning: Separat labelprinter med brugerdefineret programmering

Vi sendte AGSM Lighting prøver på vores ekstremt holdbare B-595-labelmateriale.
B-595 er en selvklæbende vinyllabel, der er nem at påsætte, og som forbliver læselig og sidder godt fast udendørs. Den kan modstå UV-stråling, fugt og snavs, har lang holdbarhed og fås i mange farver.

Desuden kan B-595-labelen nemt udskrives på ethvert kontor eller i enhver skurvogn eller ethvert større køretøj vha. industrilabelprinteren BradyPrinter i3300. Labelrullerne genkendes automatisk af printeren og er klar til udskrivning 20 sekunder efter isætningen. Når de er udskrevet, udskæres alle labels eller skilte automatisk.

Ved hjælp af de tilhørende Brady Workstation-apps til labeldesign kan brugerne hurtigt designe en label eller et skilt helt fra bunden, bruge tidligere designede skabeloner og serialisere labels. Data fra eksterne kilder kan også importeres og udskrives automatisk for at undgå trættende arbejde med genindtastning og uheldige indtastningsfejl.

Efter godkendelsen af vores løsning installerede et team af Brady-teknikere printeren på AGSM Lighting-kontorerne, så vores kunde kunne begynde at udskrive og opmærke alle lygtepælene med det samme – helt selvstændigt.

agsm-lygtepæl

Resultater: Borgerne kan nemt igangsætte nøjagtige reparationer af lygtepæle

I Verona kan borgerne nemt igangsætte en reparation af en lygtepæl ved at scanne lygtepælens QR-kode med deres smartphone. Efter scanningen dirigeres de hen til AGSM Lightings webportal, hvor de kan angive yderligere oplysninger, så der kan sendes et velinformeret reparationsteam af sted.

55.000 lygtepæle i Verona og nabobyerne er allerede blevet opmærket med en unik QR-kode, et serienummer, som kan læses af mennesker, et telefonnummer og et websted. Dermed har hver lygtepæl fået en unik identifikator, der er nem at få øje på, og som forbedrer kommunikationen med borgerne markant og dermed også effektiviteten af vedligeholdelsen.